مشاهده خبر

همایش سال 99 - بخشی از سخنرانی دکتر زرندی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت


در طول سال‌های گذشته نتوانسته ایم شرکت‌های بین المللی در مقیاس جهانی ایجاد کنیم، اما تاسیس این شرکتها، می‌تواند جزء افق‌های برنامه هفتم توسعه کشور باشد، اما اگر جهت ما این باشد باید نگاهمان را عوض کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: مدلی که برای توسعه صنعتی کشور در وزارت صمت در نظر گرفته شده، توسعه اقتصادی و صنعتی مبتنی بر شرکت‌های بزرگ است و امروز ۱۱ شرکت وابسته به این وزارتخانه ارزشی معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دارند که معادل یک چهارم ارزش بورس ایران است.

وی وجود مشکلات متعدد در سر راه تولید را ناشی از تحریم‌هایی دانست که از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و افزود: اگر نتوانیم به سمت توسعه سرمایه گذاری برویم آینده تولید در کشور به خطر می‌افتد چراکه نرخ تشکیل سرمایه با توجه به تورم در کشور، روندی منفی پیدا کرده است و درحالیکه هدف ما در دهه ۹۰ رشد متوسط ۸ درصدی بوده این رشد در حال حاضر حدود 2/1 درصد است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، شرکت‌های بزرگ را لکوموتیو اقتصاد هر کشوری دانست و گفت: صنایع کوچک و متوسط هم برای تکمیل زنجیره‌های تولید تا توزیع برای اقتصاد‌ها ضروری است.

وی نوآوری، اشتغال و ارتقای بهره وری را از نتایج توسعه شرکت‌های بزرگ دانست و افزود: گرچه نرخ اشتغال در واحد‌های کوچک و متوسط بیشتر است، اما پایداری اشتغال در شرکت‌های بزرگ مقیاس بیشتر و بالاتر است.

-->
 

دیدگاه شما

0
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.